Порти Дунаю працюють менш ніж на половину, але залишаються стратегічно важливими для нішевих вантажів і зв’язку з ЄС.
У
2024 році вантажообіг українських портів на Дунаї скоротився на 46% —
до 17,3 млн тонн. Про це написала в своєму фейсбук провідна наукова
співробітниця Інституту економічних досліджень та політичних
консультацій Ірина Коссе.
Для порівняння, морський коридор
забезпечив майже 80 млн тонн вантажообігу. Зерновий експорт через
румунську Констанцу у січні-лютому зменшився в шість разів, а великі
трейдери, зокрема «Нібулон», не бачать можливостей для нарощення
експортів через Ізмаїл чи Рені.
Водночас, як наголошує, ці порти
залишаються ключовими для перевалки руди, нафтопродуктів та імпортних
партій. Ізмаїл, зокрема, продовжує обслуговувати поставки української
залізної руди для європейських металургійних комбінатів.
Дунайські
порти є частиною логістичного коридору «шляхи солідарності», що з’єднує
Україну з ЄС. Їхня інтеграція до TEN-T (транс’європейські транспортні
мережі), масштабування європейського співфінансування та підтримка
спеціалізованої інфраструктури — це інвестиція у стійкість, а не в
резерв.
Так, на думку експертки, логістична автономія передбачає
наявність вибору, а не залежність від одного маршруту, навіть якщо він
наразі працює ефективно.
Раніше газета "Дунаец" інформувала, що вантажопотік у морських портах України скоротився на 17%.
22.05.25
Перевалка в дунайських портах упала майже на 50%
Читайте також
-
За ініціативи Олени Зеленської створено Всеукраїнську програму ментального здоров’я "Ти як?". Вона ж є обличчям Програми. Усі захо...
-
Эколог: Проблемы изменения климата - это то, что вместо бананов и ананасов мы имеем обрушенные мостыДиректор экологического клуба "Зеленая волна" Александра Халаим рассказала, почему Киев и другие города Украины тонут после каж...
-
Как и в XX веке, начиная с 14 года Россия встречает пятое рождество подряд в состоянии войны (Первой мировой, а затем Гражданской тог...