Страницы

26.06.25

Безбар'єрність - від Олени Зеленської до Сергія Льовочкіна

За ініціативи Олени Зеленської створено Всеукраїнську програму ментального здоров’я "Ти як?". Вона ж є обличчям Програми.

Льовочкін

Усі заходи по програмі проводить ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ "БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ", яким керує ЗБІТНЄВА ОКСАНА ІВАНІВНА

ГО "БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ" - також власник торгових марок "Ти як?"

ЗБІТНЄВА - піарниця з пулу Сергія Льовочкіна. При януковичі вона була керівником ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ЗМІ та ЗВ'ЯЗКІВ з ГРОМАДСЬКІСТЮ КМДА при гауляйтері Києва Олександрі Попові (за квотою Льовочкіна), керувала ГО «ГРОМАДСЬКИЙ РУХ „ЗА ЯНУКОВИЧА“»

Фінансовий директор ГО "БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ" - Кацан Ніна Григорівна - вона також головбух в декількох фірмах "Альтани капітал" (штатний торгівець цінними паперами групи Ріната Ахметова)

Офіційні щорічні доходи ГО "БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ" 132 млн грн грн.

Недорого

До речі ЗБІТНЄВА помічниця нардепа Віталія Чепиноги (кишеньковий гуморист Льовочкіна, та його шпійон в таборі Ю.Тимошенко, придумщик мемів Кличка).

09.06.25

Грантожери дістали українців!

Громадськість ініціює перевірку грантожерів: «Під час війни вони заробляють мільйони на шкоді державі»

В Україні сформувалася нова каста недоторканих – це грантожери-мільойнери. Особливий їх вид – члени громадських рад на підприємствах стратегічних галузей економіки та при правоохоронних і судових органах. Складаються вони з одних і тих самих активістів без будь-якого досвіду і компетенції. Ось найбільш одіозні:

Віталій Шабунін та Юрій Ніколов. USAID за рік заплатив шабунінському Центру протидії корупції 1,5 млн доларів. За ці кошти можна було б придбати до 5000 fpv для війська. Але вони пішли особисто Шабуніну з Ніколовим в кишеню. За ці кошти «антикорупціонери» мали допомогти «вибудувати» нормальні НАБУ та ВАКС. У підсумку Бюро проїдає коштів більше, ніж ловить корупціонерів: 1,9 млрд грн, тоді як вибило з корупціонерів аж… 823 млн. грн.

Працівників НАБУ ловили на торгівлі наркотиками та відмиванні коштів. Судді ВАКС взагалі не соромляться купівлі під час війни лакшері авто та елітної нерухомості.

Читайте також: Гендиректор Укрпошти Смілянський випускав фейкові благодійні марки

Власниця «Детектор-медіа» Лігачова виконувала замовлення санкціонованого олігарха Порошенка, підозрюваного олігарха Коломойського та олігарха-українофоба Пінчука. За перші три роки великої війни видання «Детектор-медіа» збільшило дохід у 2,26 рази – з 34,2 млн. грн у 2022 році до 73,4 млн грн. на 2024 рік.

Інститут масової інформації за три роки великої війни збільшив доходи в 2,35 рази – з 26,2 до 61,77 млн грн.

Так звані «активісти» оперують мільйонами, лобіюють інтереси політиків, бізнесу й навіть іноземних урядів. Силовики та уповноважені органи мають, провести справжню перевірку діяльності всього цього «антикору», «громадських рад» та «поборників демократії».

29.05.25

На Саф'янщині планують зайнятися видобутком солі

сіль

У Саф’янівській громаді мають намір зайнятися вивченням потенціалу щодо можливого промислового видобутку солі. На Одещині в даному напрямку планують працювати на територіях Усатівської та Красносільської громад. Про це йдеться в проєкті Стратегії відновлення та розвитку Одеської області на 2025-2027 рр., оприлюдненому на сайті Одеської обласної ради, пише Придунав'я-онлайн.

На даний час в Одеській області промисловий видобуток солі не здійснюється. Усі місця, які історично використовувалися для видобутку солі, зокрема Куяльницький лиман, зараз не експлуатуються.

Основними причинами є:

* Екологічні обмеження, оскільки більшість цих водойм є природоохоронними територіями або курортними зонами.
* Економічна недоцільність. Видобуток солі в регіоні був зупинений через зміни економічних умов, конкуренцію з іншими джерелами солі в Україні та світі, а також через технологічні труднощі
* Пріоритет іншим видам використання лиманів. Наприклад, Куяльницький лиман використовується як лікувальний курорт, що приносить значний економічний дохід.

22.05.25

Перевалка в дунайських портах упала майже на 50%

Порти Дунаю працюють менш ніж на половину, але залишаються стратегічно важливими для нішевих вантажів і зв’язку з ЄС.

У 2024 році вантажообіг українських портів на Дунаї скоротився на 46% — до 17,3 млн тонн. Про це написала в своєму фейсбук провідна наукова співробітниця Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ірина Коссе.

Для порівняння, морський коридор забезпечив майже 80 млн тонн вантажообігу. Зерновий експорт через румунську Констанцу у січні-лютому зменшився в шість разів, а великі трейдери, зокрема «Нібулон», не бачать можливостей для нарощення експортів через Ізмаїл чи Рені.

Водночас, як наголошує, ці порти залишаються ключовими для перевалки руди, нафтопродуктів та імпортних партій. Ізмаїл, зокрема, продовжує обслуговувати поставки української залізної руди для європейських металургійних комбінатів.

Дунайські порти є частиною логістичного коридору «шляхи солідарності», що з’єднує Україну з ЄС. Їхня інтеграція до TEN-T (транс’європейські транспортні мережі), масштабування європейського співфінансування та підтримка спеціалізованої інфраструктури — це інвестиція у стійкість, а не в резерв.

Так, на думку експертки, логістична автономія передбачає наявність вибору, а не залежність від одного маршруту, навіть якщо він наразі працює ефективно.

Раніше газета "Дунаец" інформувала, що вантажопотік у морських портах України скоротився на 17%.


06.05.25

Гендиректор Укрпошти Смілянський випускав фейкові благодійні марки

ПрАТ «Укрпошта» як компанія з державною участю не має права займатися благодійною діяльністю. З тієї ж причини Укрпошта не має права випускати ніяких благодійних марок, до того ж такі марки не передбачені «Порядком введення в обіг поштових марок».

Втім фейкові благодійні марки «Укрпошта» випускала численними тиражами. Лише в 2023 році було випущено 16 накладів фейкових благодійних марок, для прикладу:

■ Марка «ПТН ПНХ!» 1 500 000 штук, номінал «F» +7,00
■ Марка «Слава Силам оборони і безпеки України! 1 075 000 «F» +7,00
■ Марка «Винищувачі зла» 600 000 «F» +16,00
■ Марка «Подарунки Святого Миколая» 600 000 «M» + 5,00 грн.


Першою фейковою благодійною маркою була “Пес Патрон”, яку запустили у продаж 1 вересня 2022 року, і на погашення якої запросили Зеленського. 

Подробиці в статті Черговий скандал з “благодійністю Укрпошти”: Смілянський випускав фейкові благодійні марки і за шахрайськими схемами перераховував за них десятки мільйонів Милованову


27.04.25

Одеські нардепи-мільйонери не посоромилися отримати компенсацію за житло в Києві

Верховна Рада України за січень та лютий 2025 року виплатила 191,1 тисячі гривень депутатам обраним відстоювати інтереси Одеської області як компенсацію вартості оренди житла або винайму готельного номера.

Відповідні документи оприлюднила пресслужба парламенту.

За січень та за лютий в переліку отримувачів цієї компенсації п'ятеро народних обранців з Одеської області:

  • Сергій Колебошин.
  • Олексій Леонов.
  • Олег Колєв
  • Микола Скорик.
  • Олександр Ткаченко

У лютому ці депутати отримали за січень загалом 101,1 тисячі гривень усі окрім Олександра Ткаченко отримали по 20 тисяч 150 гривень - він отримав 19,5 тисячі гривень, а у березні усі п'ятеро отримали за лютий по 18,2 тисячі гривень відповідно загальна сума на усіх склала 91 тисячу гривень.

Згідно зі статтею 35 закону "Про статус народного депутата України", депутати Верховної Ради України отримують компенсацію на винайм помешкання або оплату готельного номера за умови, якщо вони не забезпечені житлом у столиці та мають реєстрацію місця проживання на відстані понад 30 кілометрів від меж Києва.

Тим часом Центр публічних розслідувань проаналізував щорічні декларації народних депутатів України, обраних від Одеської області. Лідером за обсягом власного доходу став Микола Скорик – народний депутат від забороненої партії ОПЗЖ. У 2024 році він задекларував 3,2 мільйона гривень. 

Третю позицію розділили двоє депутатів від "Слуги народу" — Олександр Ткаченко та Олег Колєв, які задекларували по 1,7 мільйона гривень кожен. Обидва стабільно фігурують у п’ятірці найзаможніших нардепів від Одещини вже кілька років поспіль.

Також ці п'ятеро депутатів отримували компенсацію за оренду житла або проживання в готелі протягом минулого року. Кожен із них отримав по 19,5 тисяч гривень.

22.04.25

Загальна кількість зерновозів у відстої вже може сягати 7–10 тис. одиниць



На ринку використання вагонів-зерновозів — стійкий профіцит. Залежно від сезону, надлишок становить від 7–8 до 12 тис. зерновозів. Про це розповів заступник директора Департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов.

Причини виникнення профіциту:

  • Покращення експлуатаційних показників роботи перевізника (АТ «Укрзалізниця»): зросла швидкість руху вагонів та покращився обіг вагону (до 11-12 діб).
  • Стабільна робота українського коридору: у 2024 році три основні маршрути експорту дозволяли вивозити врожай планомірно. Стало працюючі маршрути експорту зерна через порти Чорного моря, через західні сухопутні переходи, через порти Дунаю заспокоїли аграрний ринок. До того ж аграрії не поспішали продавати зерно, очікуючи кращих цін для свого збіжжя.

Загальний парк зерновозів в Україні складає близько 32,7 тис. одиниць, із яких 10,6 тис. належать «Укрзалізниці», решта — приватним компаніям, пояснює Ткачов. Однак у робочому парку (придатні до експлуатації) приблизно 27 тис. вагонів-зерновозів, в тому числі приблизно 5,5-6 тис. — вагони «Укрзалізниці» і близько 21 тис. — приватні.

У пікові місяці (жовтень–грудень) попиту на вагони, коли необхідно перевезти 3–4 млн т зерна на місяць, достатньо 17–20 тис. вагонів. У період низького попиту на вагони-зерновози (березень-червень), потрібний парк становить лише 12–15 тис. вагонів.

«Це означає, що навіть у найменш завантажений період на ринку є надлишок у 15 тис. одиниць. У високий сезон профіцит скорочується, але не зникає повністю — залишаючи близько 7–8 тис. «зайвих» вагонів», — говорить Ткачов.

16.04.25

Гендиректор Укрпошти назвав народну депутатку безсовісною через пости в Telegram

Народний депутат Ніна Южаніна 13 квітня у своєму Telegram каналі піддала критиці генерального директора Укрпошти Ігоря Смілянського за відмову надавати інформацію щодо фінансових рішень держпідприємства. У свою чергу, Смілянський звинуватив Южаніну у відсутності совісті. Адже вона ставила до нього питання в день, коли вся Україна була в жалобі через російський ракетний удар по Сумам. Щодо інформації – Смілянський пообіцяв надати жорстку відповідь і згадав про благодійний фонд народного депутата Петра Порошенка. 

Укрпошта – найтаємніша державна компанія в Україні

“На запитання у депутатському запиті (спецпроцедура оголошення в залі ВРУ) щодо надання інформації з окремих питань діяльності Укрпошти: який рівень рентабельності фінансових послуг Укрпошти з переказу коштів без відкриття рахунку? Відповідь гендиректора – облік прибутковості та рентабельності окремих послуг Укрпоштою НЕ ведеться. Підприємство планує перейти на сегментний аналіз бізнесу орієнтовно з 2026 року. Навіщо вести прибуткову діяльність? Що буде, те й буде”, – написала Ніна Южаніна.

Народна депутатка назвала збиток Укрпошти:

  • у 2022 році склав 1 мільярд 258 млн грн,
  • у 2023 році склав 796 млн гривень,
  • у 2024 році склав 413,2 млн гривень.

“І за це керівник Укрпошти отримує величезну заробітну плату. Після цього Укрпошта претендує ще створити банк фінансової інклюзії та залучати депозити у громадян. Яка гарантія повернення коштів фізичним особам, якщо діяльність засновника збиткова? Невже Національний банк України дозволить збільшити ризики для фінансової стабільності на банківському ринку? Запитань більше, ніж відповідей”, – написала Ніна Южаніна.

Крім того, народна депутатка згадала скандал про примусову благодійність поштового оператора. Йдеться про переказ Укрпоштою 1 гривні з кожної посилки до благодійного фонду “Київська школа економіки”. А також про небажання Укрпошти назвати поточний рівень зарплати Ігоря Смілянського.

Щодо запиту – відповідь буде. І жорстка

“Сьогодні всі пишуть про трагедію в Сумах. Скасовують розважальні події, не пишуть заплановані позитивні та жартівливі пости. Я скасував наші пости. Ну як всі – всі хто має совість. Але як виявилось совість та повагу мають не всі. І от депутат Ніна Южаніна вирішила саме сьогодні (вже після трагедії в Сумах) в своєму ТГ каналі задати питання щодо благодійності, яку збирає Укрпошта разом фондом КШЕ Тимофія Милованова. Тобто кошти, які йдуть на боротьбу з тими, хто сьогодні вбив дітей і дорослих в Сумах. Якщо раптом Ви спитали: може це одразу після посту про Суми? Ні. Про Суми в неї там нічого немає. Про донати та зарплату Смілянського є. А про Суми немає. Я не знаю, може сидіння в депутатському будиночку в заможному Козині (де я собі будинок дозволити не можу) так викривляє мозок. Щодо її запиту – відповідь буде. І жорстка. Вам сподобається. А поки – поки Ви питаєте, чому Укрпошта співпрацює з КШЕ а не в фонд НБУ, готуйте відповідь чому лідер Вашій партії має свій благодійний фонд, а не спрямовує всі кошти на рахунок НБУ та United24. Світла памʼять загиблим і совісті деяких депутатів!” – написав знахабнілий Ігор Смілянський у ФБ.


14.04.25

Конфісковане на Одещині російське судно виставили на продаж за 2 мільйони

Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) виставило на продаж арештоване в Ізмаїлі Одеської області судно Nika Spirit.

Відповідне оголошення оприлюднене в системі Прозорро.Продажі, повідомляє Придунав'я-онлайн.

Аукціон запланований на 21 квітня зі стартовою ціною 2 мільйони 438,5 тисячі гривень. Судно фактично є танкером для перевезення нафтопродуктів. Рік будівництва - 1989. Функціональний знос становить 80%.

4 листопада 2024 року Дніпровський районний суд Києва дозволив Агентству з розшуку та менеджменту активів (АРМА) російського танкера Nika Spirit.  

Танкер Nika Spirit (раніше відомий як Neyma) був затриманий 24 липня 2019 року в порту Ізмаїл. За даними міжнародної інформаційної системи Equasis, судно було ідентифіковано як те, що використовувалось для блокування Керченської протоки у листопаді 2018 року.

Тоді танкер нібито сів на мілину під аркою Керченського мосту під час подій 25 листопада 2018 року, коли українські кораблі "Бердянськ" та "Нікополь" та рейдовий буксир "Яни Капу" здійснювали плановий перехід з порту Одеси до порту Маріуполь Азовського моря та були атаковані російськими військовими кораблями, внаслідок чого українських моряків захопили у полон.

Також нещодавно в Одеській області конфіскували суховантаж USKO MFU під прапором Камеруну. Причина – незаконний вхід у порти тимчасово окупованого Криму. Суд вирішив передати його у власність держави.

У серпні Агентство з розшуку та менеджменту активів (АРМА) також оголосило про відбір управителя для конфіскованого суховантажного судна EMMAKRIS III. Йшлося про судно, яке пришвартоване на одному з причалів у порту Чорноморська в Одеській області.

Раніше АРМА реалізувало перший арештований актив - 1,2 тисячі тонн зерна були продані за 4,9 мільйона. Це зерно, вилучене в Миколаєві.

02.04.25

Ексдепутата Одеської облради Бойченка засудили до 10 років


Ексзаступника керівника Ізмаїльської місцевої прокуратури та ексдепутата Одеської облради викрили на одержанні 40 тис. доларів хабаря від директора господарського підприємства за неперешкоджання веденню бізнесу.
Вищий антикорупційний суд засудив колишнього заступника керівника Ізмаїльської місцевої прокуратури Одеської області Івана Мараховського та ексдепутата Одеської обласної ради Івана Бойченка за одержання 40 тисяч доларів неправомірної вигоди. Їм призначили вісім і десять років позбавлення волі відповідно. Про це інформує пресслужба САП у середу, 2 квітня.
"Колегія суддів ВАКС оголосила обвинувальний вирок колишньому заступнику керівника Ізмаїльської місцевої прокуратури Одеської області та ексдепутату Одеської обласної ради, яких викрили на одержанні 40 тис. доларів неправомірної вигоди від директора господарського підприємства за неперешкоджання веденню бізнесу", - мовиться у повідомленні.
Вироком суду ексдепутату Одеської обласної ради призначено покарання у виді десяти років позбавлення волі з позбавленням права перебувати на посадах в органах державної влади та місцевого самоврядування, крім виборних, на строк 3 роки, з конфіскацією всього належного йому на праві власності майна.
Також суд змінив особі запобіжний захід, збільшивши розмір застави до 5 млн грн з покладенням відповідних процесуальних обовʼязків.
Тоді як колишньому заступнику керівника місцевої прокуратури призначили покарання у виді восьми років позбавлення волі з позбавленням права перебувати на посадах у системі правосуддя - судді, адвоката, прокурора - на строк 3 роки, з конфіскацією всього належного йому на праві власності майна.
Також особу позбавлено класного чину радника юстиції.
У пресслужбі не вказують про кого йдеться, однак відповідно до матеріалів справи, можна припустити, що мовиться саме про експрокурора Мараховського та ексдепутата Бойченка.

18.03.25

Ексдепутата Одеської облради заочно заарештовано у справі про розкрадання флоту УДП



Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду заочно взяла під варту Віктора Баранського – колишнього депутата Одеської облради від забороненої партії ОПЗЖ. Його підозрюють у незаконному привласненні 32 ліхтерів ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство».

За даними слідства, у 2017 році він організував схему, за якою судна вартістю понад 80 млн грн вивели до Туреччини, розібрали та використали для будівництва барж, які потім повернули в Україну та оформили на підконтрольні компанії.

Раніше суд дозволив заочне розслідування проти Баранського. Тепер йому загрожує тримання під вартою.


26.02.25

Українські порти на Дунаї скоротили перевалку вантажів на 46% у 2024 році

Вантажообіг портів склав 17,3 млн тонн.


У 2024 році українські порти на Дунаї скоротили показник перевалки вантажів на 45,9% - 17,3 млн тонн. Утім, це втричі більше довоєнного вантажообігу.

Динаміка падіння перевалки в дунайських портах минулого року порівняно з 2023-м була такою: Ізмаїл - на 33,9%, до 13,4 млн т; Рені - на 66%, до 3,4 млн т; Усть-Дунайськ - на 69,6%, до 0,5 млн т.

На сьогодні в Придунав’ї залишилися тільки вантажі, які можуть вантажитися через порт Ізмаїл на експорт. Вони вантажаться на невеликі судна - костери - вантажопідйомністю до 10 тис. т. Цей флот обслуговує короткі дистанції в напрямку чорноморських і середземноморських портів. Про відправлення річковим флотом великих партій аграрної продукції до Констанци, де її раніше перевантажували на великі судна і спрямовували до країн Південно-Східної Азії, вже не йдеться.

Причини падіння дунайської перевалки 

Причини значного падіння вантажообігу українських портів на Дунаї:

1. Перетікання вантажів в одеські порти внаслідок стабільної роботи морського коридору. Цей перетік викликаний суто економічними причинами: 

 - малі глибини й обмеження на тоннажність прийнятих суден. Глибоководні порти «Великої Одеси» мають у багато разів більшу пропускну спроможність за рахунок прийняття суден більшої місткості, ніж мілководні дунайські;

- дорожча логістика в порти на Дунаї. Додаткове плече від Одеси становить приблизно 250 км автотранспортом або 200 км залізницею.

«Привабливість цін зараз є саме в портах Великої Одеси. Якщо ми говоримо про «Южний», там пропонують ціну $8-10 за перевалку тонни вантажу. «Ізмаїл« же готовий до ціни в $6-7, з урахуванням того, що транспорт обійдеться ще в $10-12 за тонну, тому є різниця», – зазначає Євген Перес Баро, СЕО компанії Porta Maris.

2. Часті обміління Дунаю. Вони спостерігаються в літньо-осінній період і суттєво обмежують або унеможливлюють судноплавство.

3. Ситуація на зерновому ринку. Падіння дунайської перевалки у 2024-му посилили висока залежність від зернових (62,5% у структурі обробки вантажів у 2023 р.), які з відкриттям коридору перейшли до Одеси, і загальне зниження врожайності. Крім того, світові ціни на зернові впали, тому оператори ринку ще ретельніше почали рахувати логістичні витрати.

Інфраструктурний розвиток

На тлі падіння перевалки є один позитивний момент – після початку повномасштабного вторгнення інфраструктура дунайських портів значно покращилася.Було відкрито прохід суден через гирло Бистре, за підсумками 2023 року відкрито 23 нових термінали (переважно для зернових і наливних вантажів) і 20 нових точок перевалки вантажів.Зокрема, свої термінали відкрили «Нібулон» (Ізмаїл), «Кернел» (Рені), «Аскет-Шиппінг», Danube Logistics Group та ін.Спочатку оператори ринку здійснювали доставку з Дунаю в румунський порт Констанца, де здійснювалася перевалка вантажів на морські судна. Загальні інвестиції в інфраструктуру портів на Дунаї склали понад $100 млн. 

Також у кілька разів зросла кількість лоцманів, вдосконалили диспетчеризацію, зокрема запустили проведення суден у нічний час тощо.Однак головне в збільшенні доступних глибин. За словами Ірини Коссе, у 2022-2023 рр.АМПУ зробило днопоглиблення в дунайських портах, що дало змогу збільшити там кількість суднозаходів, але його необхідно проводити регулярно, оскільки річкове дно постійно замулюється.

Можливості дунайських портів дають змогу обробляти судна з осадкою до 6-7 метрів і дедвейтом до 6000 т.Раніше очікувалося, що експортна спроможність дунайського кластера зросте до 35-40 млн т у 2024 році з 33 млн т у 2023-му. Однак зараз проєктна пропускна потужність портів «Рені» (8 млн т) і «Усть-Дунайськ» (4 млн т) значно вища за їхні поточні показники перевалки, хоча «Ізмаїл» (8,5 млн т) ще залишається досить затребуваним.

Водночас залізнична доступність дунайських портів залишається обмеженою. Залізниця до порту «Ізмаїл» є одноколійною і неелектрифікованою, а лінія до Рені пролягає територією Молдови – вона обмежена за розмірами перевезень, а транспортування обходиться дорожче.І поліпшень чекати не доводиться.УЗ із приватним інвестором запланувала два проєкти з розширення пропускної спроможності в Ізмаїл, але через скорочення перевалки цей інвестор з АПК відмовився від участі.

Варіанти розв’язання проблеми

На тлі глибокого падіння дунайської перевалки оператори тамтешнього сегмента логістичного ринку порушують питання про необхідність вжиття термінових заходів з підтримки.

«Дунай зупиняється.Дунай потребує комплексного плану, що базується на реаліях ринку, а не ілюзіях нібито «точкові» проєкти і поліпшення змінять загальну картину.Будь-який план порятунку Дунаю потрібно починати з формування концепції конкурентоспроможного логістичного ланцюга. Залізниця, накопичення, перевалка, флот – план має містити поєднання всіх ланок», – раніше зазначав колишній гендиректор Українського дунайського пароплавства (УДП) Дмитро Москаленко. 

Можливі варіанти підтримки галузі та збільшення перевалки через дунайські порти виглядають приблизно так: 1. Фіксування тарифів УЗ.Вантажовідправники (аграрії) і перевізники не раз порушували питання про тарифи. Оператори ринку пропонують залишити незмінними тарифи на вантажоперевезення в Ізмаїл на тлі того, що УЗ хоче їх індексувати на 37%.Зростання тарифів УЗ може підвищити вартість логістики через дунайські порти приблизно на $5-7 за тонну вантажу, поставивши Дунай у ще більш невигідне становище порівняно з одеськими портами. 2. Здешевлення вартості портової перевалки на Дунаї. Відповідне рішення про зниження портових зборів (наприклад, плати за проводку) може ухвалити АМПУ. 3. Розвиток перевезень нішевих вантажів.На дунайському напрямку частково залишаються добрива, генеральні вантажі, нафтопродукти, газ і небезпечні добрива, які потребують або спеціалізованої інфраструктури, або орієнтовані на подальше перевантаження в Констанці. 4. «Перехоплення» вантажів у портів Великої Одеси. У глибоководних портах вигідніше поставити на розвантаження/навантаження судно більшого тоннажу, а не невелике на 5 тис. т, яке можна відправити в порти Дунаю. Утім, самі порти Великої Одеси не дуже хочуть приймати невеликі партії до 5000 т. Цільовий сегмент – імпорт або експорт невеликих партій вантажів, які відправляють до Туреччини та середземноморських країн, а також споживачам вгору за течією Дунаю. 5. Днопоглиблення і підтримання паспортних глибин. Без цього навіть ті судна, які потенційно можуть використовувати Дунай, просто не зможуть заходити з повною осадкою. Підтримка глибин на рівні 7 метрів вкрай необхідна для більших суден – це відразу розширює спектр можливих вантажів і робить перевалку економічно ефективнішою. 6. Розвиток співпраці з великими вантажовідправниками. Йдеться про поглиблення співпраці з великими компаніями на кшталт «Кернел» і «Нібулон», які прийшли в регіон після початку війни. Це ситуація win-win, оскільки портам гарантується значна вантажна база, а самі великі компанії отримують привабливу за ціною логістику. Наприклад, після початку війни «Нібулон» інвестував $22,5 млн у перевантажувальний термінал в Ізмаїлі і вже до кінця 2024-го окупив ці вкладення. 7. Розвиток у портовій зоні переробних потужностей і промислових виробництв. Це може стати «магнітом» для певних вантажів, але можливо тільки в рамках комплексної політики розвитку цього регіону. Зі свого боку профільне міністерство запевняє, що докладає всіх зусиль для розширення пропускної спроможності портів Дунайського регіону та реалізації проєктів з їхньої модернізації.

Значення Дунаю для ГМК

Продукція ГМК належить до традиційної для дунайських портів. Зокрема, Ізмаїл є перевалочною точкою для доставки української залізної руди для низки європейських меткомбінатів. 

 Наприклад, Ferrexpo традиційно відвантажувала близько 10% своєї продукції вгору по Дунаю. Компанія має конкурентну перевагу у вигляді власної компанії на Дунаї – First-DDSG.Вона володіє різними видами річкових суден, включно з буксирами та баржами, що забезпечує гнучкість обробки різних типів вантажів і адаптацію до різних експлуатаційних потреб. Крім того, наявність власних бункерів у Відні забезпечує постачання пального за конкурентоспроможною ціною.

«Дунай є зручним та економічно ефективним засобом обслуговування потреб клієнтів.Повний доступ до європейської мережі річок і каналів, включно з Дунаєм, доповнює залізничну та морську логістичну мережу Ferrexpo, надаючи гнучкі рішення з доставки клієнтам по всій Європі», – зазначають у Ferrexpo.

Зі свого боку УДП підписало на 2025 рік контакти зі збільшенням на 30% обсягів перевезення української залізорудної сировини.Утім, абсолютні показники перевезень ЗРС зараз невеликі через низький попит у Європі, і перспектив їхнього зростання у 2025-му практично немає. 

 Зараз компанії ГМК використовують дунайські порти дуже обмежено – або для перевезень невеликими суднами морем на ринки середземноморських країн і вгору по Дунаю, або для імпорту невеликих партій вантажів.

«У частині експортної продукції через порт «Ізмаїл» основний вантажообіг «Метінвесту» становить залізорудна сировина і металопродукція. Історично «Ізмаїл» є ключовим портом з доставки нашої продукції європейським клієнтам по Дунаю.Універсальність цього порту з перевалки як навалювальних, так і генеральних вантажів, а також достатня кількість фронтів вивантаження і кількість причалів дають змогу повністю закрити потребу вантажопотоку «Метінвесту» в даному напрямку», – повідомили GMK Center у “Метінвесті”.
Зі свого боку феросплавні заводи зараз через Дунай возять на Румунію готову продукцію і за старими договорами імпортують невеликі обсяги руди. Зокрема, експорт феросплавів в Італію і Туреччину 2024 року становив 17 тис. т і 15,3 тис. т відповідно, імпорт марганцевої руди – 84,3 тис. т. Водночас вантажовідправники ГМК, як і представники інших галузей, реалістично оцінюють загальну ситуацію з дунайською логістикою. Особливо, якщо йдеться про перспективи транспортування своєї продукції до країн ЄС.
«На жаль, поточний рівень сервісу не дає змоги конкурувати з прямими автомобільними перевезеннями ні з економічного погляду, ні з погляду транзитного часу», – говорить директор із закупівель і логістики компанії “Інтерпайп” Олексій Яновський.
Водночас в умовах війни та ризиків обстрілів портової інфраструктури, що залишаються, залишається потреба в альтернативних логістичних маршрутах для експорту та імпорту з досить високою пропускною спроможністю. Тому попри те, що з відкриттям морського коридору значення дунайських портів знизилося, ці маршрути необхідно підтримувати в робочому стані як елемент економічної безпеки України та диверсифікації логістики.


01.02.25

Давид Арахамія: провал агента David Braun під час інавгурації Трампа

● Ім'я: Давид Арахамія, псевдонім David Braun
● Діяльність: агент під прикриттям - голова фракції "Слуга народу"
● Дата народження: 23 травня 1979
● Місце народження: Сочі, Краснодарський край (Росія)

Народився 23 травня 1979 року в Сочі, РРФСР. Якийсь час жив у Грузії. 1992 року переїхав із батьками до Миколаєва. У 1997 році Давид Арахамія закінчив миколаївську школу №36 із золотою медаллю, в цей період він був помічений американською організацією Peace Corp., з 2000 року навчався в інституті менеджменту та бізнесу, який згодом був перейменований на Європейський університет.

У 2002 році вперше виїхав до США за програмою обміну студентів, і на початку 2002 року в США за адресою: 208 3rd Avenue, Brooklyn, NY була зареєстрована фірма Artvertex Inc. За документами її власник – David Braun, проте реєструє фірму Давид Арахамія. Проходить шість місяців і фірма закривається, а на її рахунках в американських банках виявляється близько 70 тис. доларів, отриманих шляхом розкрадання коштів із банківських карток громадян США.

ФБР і Мін'юст починають розслідування цього кричущого порушення законодавства. Слід зазначити, що у США на федеральному рівні передбачено відповідальність за подібні злочини і термін за цією статтею передбачений не малий — до 20 років позбавлення волі.