Компанія з ОАЕ DP World має намір оперувати буксирами Одеського порту.
Міністерство інфраструктури шукає можливість підвищити ефективність портового флоту Одеського морського торгового порту.
Так, 13 жовтня міністерство підписало меморандум про співпрацю з міжнародною компанією DP World. Це глобальний портовий оператор, який об’єднує 77 морських і внутрішніх терміналів в 40 країнах з обсягом річної перевалки 61,7 млн TEU (контейнери, в які входить 21,6 тонни вантажу. – Ред.). Ключовий актив компанії знаходиться в порту Джебель-Алі, що в 40 км від міста Дубай (ОАЕ). Дочірня компанія DP World – P&O Maritime – управляє парком близько 50 буксирів різних типів і протягом декількох останніх років активно інвестує в його оновлення.
Виконавчий директор P&O Maritime Радо Антолович вже передав міністру інфраструктури Володимиру Омеляну пропозиції щодо оптимізації роботи буксирного флоту Одеського МТП. Крім того, P&O Maritime пропонує Україні не тільки інвестиції, але і провідний світовий практичний досвід з управління портовими активами (до речі, стало відомо, що схожа програма з модернізації портофлоту в 2017 році буде реалізована в порту Лімассол на Кіпрі).
Глава DP World Султан бін Сула підтвердив, що компанія готова управляти буксирним флотом Одеського МТП і інвестувати в нього, а також заявив, що це може стати першим кроком його компанії в подальшому інвестуванні коштів в нашу країну.
Втім, відзначимо, що поки в питанні приходу арабів в Одеський порт більше питань, ніж конкретики. Наприклад, в ЗМІ говорять тільки про можливу оренду DP World буксирів. У той же час, за даними Hubs, мова може йти і про повний перехід портофлоту у власність приватної компанії.
На жаль, більш детальної інформації в Мінінфраструктури поки отримати не вдається. У міністерстві кажуть, що більше на сьогоднішній день їм додати нічого. Тому чи буде цей меморандум втілений в життя, чи залишиться тільки на папері – незрозуміло.
Відомо тільки, що порт надав потенційним інвесторам доступ до всієї інформації, яка стосується діяльності його портофлоту. Ознайомившись з цими даними, Антолович, зокрема, зазначив, що «буксирувальний флот ОМТП більший, ніж у Джебель Алі, але здійснює в рази менше проводок і вимагає значної модернізації».